torsdag 4 april 2013

Köpenhamn!

Det blev inte någon planerad vårresa tyvärr, men en dag i Köpenhamn är inte heller så dåligt! Äntligen blev det brunch på vårt stammis-shawarmaställe! Hummus och tzatziki är aldrig fel!

En ytterst hjälpsam lastbilschaufför gjorde sitt yttersta för att hjälpa oss rätt då han tyckte vi såg lite vilsna ut. Han tog med oss till lastbilen där han hade karta. Men han pekade åt fel håll och det visade sig att det faktiskt var vi som hade bättre koll på vart vi skulle. Men väldigt gulligt av honom att vilja hjälpa!

Mollybutiken var alldeles öde, inte ens någon musik, vilket var lite trist. På Illum arbetade sötaste tjejen, nästan så jag ville shoppa något för hennes skull. Men jag bidar min tid...
 
En lite finare t-shirtaktig top. Gillar den mycket!
 
Åh, vilken färg och perfekt längd på underklänningen!
Tyvärr galet urringad som vanligt, så inget för mig.
 
Vid.
Söta tjejen tyckte jag skulle gå ner en storlek, men var tveksam. Hmm...

STOR fin tavla i provrummet.
 
Sådana här byggnader går jag igång på.
Så charmigt!
 
Jag undrar vad denna jättefågel betydde.
Som en fågel fenix vaktade han porten.

Det är ju galet underbart med alla rosor!
10 st för 20 dkr!
Men resan hem hade nog varit för mycket för känsliga rosor.
 
Dagen avslutades på vår "stammisrestaurang". Tyvärr blev det inte på uteserveringen då det börjat blåsa rejält när vi skulle slå oss ner. 

 Och så lite dessert på vägen tillbaka mot tåget...
(Inte konstigt jag är tjock!)

2 kommentarer:

Helen sa...

Härliga Köpenhamnsbilder!
Bidar också min tid =)

Josanne sa...

Säger som Helen: härliga bilder, det är något speciellt med Köpenhamn som alltid gör mig glad.
Jag tycker den översta är superfin på dig, jag provade samma idag men den är mycket snyggare på dig. Kram!