fredag 19 april 2013

Att minnas Odd Molly fun days 2013

För en vecka sedan var jag i Stockholm. En vecka sedan... Jag ska erkänna att jag var lite nervös över att dela rum. Hur skulle det gå? Mina sociala färdigheter som jag faktiskt en gång hade har sakta förtvinat. Ofta blir jag missförstådd. Min ironiska sida ihop med min mörka röst och sura utseende i kombination med dialekt och osäkerhet bådar inte för att uppfattas som hjärtlig och glad direkt. Och så kände jag att jag fick följa med lite på nåder.

På stationen möttes jag som tur var upp av Christina och Pernilla, annars hade jag nog inte hittat fram till hotellet. Vi hann sedan med mycket den där första dagen. Supermysig lunch med tålmodig servitör, besök på huvudkontoret, Odd Mollybutiken, grannhäng och Vapianopremiär.



 
Utanför huvudkontoret var kamerorna redo.
 
Per pratade visioner och Charlotte kollektioner.

 
De flesta lyssnade koncentrerat.
 
Nya bekantskaper gjordes och jag erkänner att några förutfattade meningar kom på skam. Visst är det underbart när det är på rätt håll?
 
Tack ni underbara som accepterade mig!

8 kommentarer:

Unknown sa...

Så där är det ju! Ofta är ju folk inte alls som man tror! och ironi är väl härligt! Tycker jag i alla fall....Kram

Nära vill jag leva sa...

Hej!
Jag håller med Linda, ironi behövs och jag tycker att det är skoj att träffa dig de få gånger som vi har gjort det. Tyvärr hinner man inte prata länge med alla, vilket jag önskar att jag gjorde.
Kram från Eva

Sofia sa...

Jag tror vi klarade oss bra båda två :-) Och jag tror man växer genom att kasta sig lite handlöst in i annorlunda obekväma situationer emellanåt. Hoppas vi träffas snart igen Kram

Titti08 sa...

Kul att ses ....Tänk att en vecka redan gått sedan trevligheterna.
Kram Titti

Helen sa...

Hörru du där, din ironiska sida är mycket uppskattad här.
Och visst är det kul att ha fetfel om folk? =)
Hoppas vi ses snart igen.
Skåneträff 18/5 kan du då?

Flippis sa...

Det var lätt som en plätt att gilla dig din toka ;) Klem från "grannen"

Fiona sa...

Du är ju störtskön (och 20!!)!
Hoppas så att vi träffas igen!
Tack för en supertrevlig helg:)
Kram

Lingonberrie sa...

Ofta är ju folk inte som man tror, jag snor Lindas citat här uppe. Så sant det.. :)
Hoppas du hade en fin fin helg!
kramar