söndag 21 april 2013

Härliga lördag!

Stormen har lugnat ner sig och nu är det bara ljuvligt ute. Det blev en tur in till centrum där vi började med någon slags frukost: varm choklad och grillad foccacia med kyckling och mozzarella. Vad härligt att sitta ute på balkongen och njuta!

 
Vi forsatte ut från centrum för det nödvändiga inköpet av kattsand. Där fick jag syn på den sötaste kanin jag sett på länge. Jag gillar inte precis att butiker har djur så där, men de här såg ändå ut att må bra. Blev sugen på att ta med den hem, men det går ju inte.
 

Kvällen avslutades senare på pub med livemusik. Jag har alltid älskat att dansa på disco/nattklubb men det var ju säkert 15 år sedan nu. Smakrådet däremot är stel som en pinne, så det här passade ju bra. Middagen bestod av en stor moules frites. Åh, vad gott!
 
Sedan traskade vi hemåt till studenternas skrålande i mörkret. Hade mousserat och en film att ta oss an när vi kom hem.
 

Istället kände vi oss som pensionärer och slocknade i soffan.
 
Men det var en härlig lördag!
 

 

4 kommentarer:

Flippis sa...

Ser ut som en superdag och vilken söt kanin!!! Moule Frittes var längesedan, det är bara så himla gott ju! KLem

Titti08 sa...

Den där frukosten var ju inte helt fel!
Kram Titti

Septemberflikka sa...

Det låter som en perfekt lördag i mina öron!

kram

Helen sa...

Låter som en skön dag/kväll.
Och du; vågar jag berätta för din syster att jag faktiskt bott i rummet bredvid Stefan Edberg på ett litet pensionat i Båstad för hundra år sen... =)