söndag 14 april 2013

Efterfest

Jag är ju i Stockholm och har lite lyxiga dagar. In till våra grannar har vi en dörr så vi laddade upp med skumpa och bjöd in till efterfestenbubbel. I våra rum skulle ju alla få plats.

Lite stressade blev vi när insåg att vi spritt ut oss över hela rummet. Vårt rum var ju inte alls redo för gäster!

Problemet var bara att kvällspersonalen tydligen inte kunde låsa upp den där dörren. Det gick bara under dagtid. Låter kanske inte så säkert för barnfamiljer... Men trots egna försök gick den inte upp. Vi skyndade oss över till grannarna så att vi skulle slippa städa.

Bubbel, jordgubbar och salta pinnar intogs. Jag kissade nästan på mig av skratt. Vår egen Jessica Rabbit poserade. Skor provades. Klassiker spelades. En bra kväll!

Sen kände vi oss som pensionärer och drog oss tillbaka innan bratsen ens börjat röra på sig vid Stureplan.

O

4 kommentarer:

Unknown sa...

Ja det var en trevlig efterfest:) Kommer faktist inte ihåg när jag var uppe så länge sist! Kram

Gamla mamman sa...

Ha ha, roliga minnen från det där dubbel-dubbel-rummet :-) Tack för en jättebra helg, och tack för sällskapet! Så glad att vi blev roomisar. Tigermamman blev glad för kommentaren! Och hälsar tillbaka. Igen. (Ni kan ju fortsätta att hälsa till varandra; tycker ni är jättekomiska :-D)

Krrrrram från tigerrrrrrn

Flippis sa...

hm, nu misstänker jag att dörren gick att öppna i alla fall, men att ni p g a ostädat, liksom ignorerade det...;) Skämt å sido, så roligt det var att ses! Länge sedan jag skrattade så och var uppe så länge.. Klem från en sleten flippis

Fiona sa...

Till nästa gång ska jag ha läst på mer om kreditkort och hotelllås;)
Kram