söndag 24 april 2011

Konstrunda med hasbeens

Påsken är ju den givna tiden att kolla på konst, om det inte är något man annars brukar göra. När det är så varmt ute orkar jag inte åka runt allt för mycket, så det blev till att välja mellan vilka konstnärer jag var intresserad av och var jag ville åka. Det senare alternativet lockade mest, så att vi kunde titta på "konst" även i form av mode. Lite mollyprovning blev det också, men inga foton. Det räckte gott att folk i butiken kikade nyfiket då jag inte höll mig inom provhyttens draperier.

Ett givet stopp är hos Wingård. Visst har de mysigt och vackra glas, men jag vill också dit för att kolla på Swedish Hasbeens. De har alltid "fyndkorgar" med trätofflor, men idag fanns det inga i min storlek. Däremot var jag ju bara tvungen att prova skorna som jag tycker är ganska fula. Fulfina, kanske? Historien om Swedish Hasbeens kan ni läsa här.

Nej, några Hasbeens lär det nog inte bli för min del. Dels tycker jag de klassiska sandaletterna är ganska långsmala och inte passar mig, dels tycker jag att jag hittat likadana till vettigt pris. Men skulle de dyka upp i fyndkorgen vet man ju aldrig...

Den naturfärgade skon var jag bara tvungen att prova.

Vi gav oss ut på landet för att kolla på Caroline af Ugglas konst.


 
På detta galleri var det även populärt att fika med underbar utsikt.

Vad skulle ni använda detta något speciella gårdshus till?

Det vimlade av folk i byarna, trevligt men trångt!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Herrejösses sicket skåne-sug jag fick nu! Håller med om tröskorna, passar inte mina fötter heller.....Kram!

Annelie sa...

Ååh så fint det ser ut!! Blir sugen på besök helt klart! Ha en fortsatt skön helg!
Kram