tisdag 19 april 2011

Dagens kalkon

Ja, dagens kalkon intogs i solskenet på Ingelstad kalkon. När jag är där kan jag inte motstå att inhandla några Bellmankorvar, så det blev det även denna gång. Sedan blev det till att ge sig i kast med att måla karmar. Inte särskilt glamoröst med andra ord. Hoppas vi hinner få upp dörrarna innan påsk!

Dagens var en något för stor overall att arbeta i.

Mitt eftersökta plagg har nu dykt upp: Jag var ju lite skeptisk eftersom säljaren inte hade så hög bedömning, men allt gick bra! Ibland blir det bra när man chansar, skönt! Vad det var får ni se en annan dag.

7 kommentarer:

Charlotte sa...

Så snygg du är i overallen... ;)
Hoppas allt är bra med dig..
KRAM på dig

Unknown sa...

Jäklat vilken läcker dagens! Vad är en Bellman-korv?! Kram

Mollymera sa...

Det blir säkert jättefint hemma!
Nyfiken på vad som kommit hem till dig, säkert något fint!!

Kramilikram

Anne sa...

Kalkonkorv??? Nyfiken på vad du Traderat ;)
Kramar

Fröken Abbe sa...

Haha, ja, jag kände mig så läcker! Bellmankorvar är som en slags ölkorv med grönpepparkorn i, små som prinskorvar men torr och inte alls så kletig som sån ölkorv man köper i mataffären. Stark och jättegod! Den måste ni testa till ett glas vin ;o)
Ingelstad kalkon har ju en liten filial i närheten av OM butiken, så där kan ni ju testa. Måste dock säga att den lilla butiken inte alls kan jämföras med gårdsbutiken här nere!
Kram till er alla

VivanDivanGoesFashion sa...

Vilken härlig dagens du bjuder på, ser riktigt skän ut :-)

Ska bli spännande att se vad du klickat

Kram
/Vivvi

Helen sa...

Det finns mycket som är svårt att motstå på Ingelsta! Kalkomsalladen t ex; geggig och go