lördag 22 december 2012

Världens sötaste komplimang

Ibland hinner man helt enkelt inte hem om mellan åtaganden. Så var det häromdagen och när jag gjorde mig i ordning och sminkade mig iakttogs jag noga av tre par små ögon:
- Har du smink? Jag visste inte att du hade smink. Jag har också smink.
- Nu blir det alldeles ljust.
- Dom åkte upp direkt (använde här ögonfransböjare). Det ser ut som ett monster. Jag har fastnat i en sån.
- Varför har man egentligen sånt på kinderna?
- Vet du precis hur du vill ha det?
-Varför tar du sånt i håret?
 
När jag var klar kom den:
- Vad fin du är, Abbe! Du ser ut som en docka.
- Hade du köpt mig om jag var en docka?
- Jaaa-aaa!
 
Det måste väl vara världens sötaste komplimang?

6 kommentarer:

Mollymera sa...

Helt underbart!!
Kramar

HOUSE of ADELA sa...

Haaaa vilka sköna kommentarer!!:))

Kramar
Adela

Gamla mamman sa...

Naaa, urgulligt ju! Och helt riktigt, du är söt som en docka :-)
Kram!

Fiona sa...

Så gulligt! Blir helt varm i hjärtat:)
Kram

Anne sa...

Sååå sött :)
Kramar

Unknown sa...

Det var en fin komplimang:) Kram