torsdag 27 december 2012

Nu gäller det!

Nu måste jag göra det! Det är ångestfyllt och förvirrande. Jag trodde att jag hade bestämt mig. Men nu vill jag även ha er hjälp.

Jag måste skaffa telefon. En smart jävel ska det vara.

Iphone har ju blivit så hypad och verkar användas av de flesta. Säljare säger att det är en smaksak. Det är klart det är, men jag vet ju inte vilken smak jag har!

Igår fick jag prata med en säljare som verkligen lade korten på bordet, även om hon också sa att det är en smaksak. Men hon pratade om siffror som inte kommer fram i testerna. Som vilken telefon som har mest problem, reklamationer, garantiproblem. Tillverkningskostnader. Åtkomst.

Jag fick lite att fundera på kan man säga.

Vad säger ni? Iphone vs. Samsung?

8 kommentarer:

VivanDivanGoesFashion sa...

Jag har haft både Iphone och Android och det är som säljaren säger en smaksak. Samsung har jag bara som "padda" men den är super. Sony Ericsson Xperia har jag just nu liksom en Iphone och båda är toppen. Iphonen tycker jag dock är enklare och man behöver inte så lång startsträcka för att fatta den. En android är nog oftare lite mer hightec och mer "nördig". Så vill du ha en "lätt" telefon ska du nog ta en Iphone...

En riktigt god fortsättning önskar jag dig också :)

Kram
/Vivvi

MollyB sa...

Iphone helt klart!!

Helen sa...

I vår familj har vi både och.
Sambon har Samsung och jag Iphone.
Det har jag på nämnda sambos inrådan eftersom han vet att jag inte ids mecka, uppdatera och hålla på.
Enkelt och funktionellt ska det vara för en tant som mig. =)

Pernilla sa...

Jag älskar min Iphone. Har haft android innan.

Mollymera sa...

Har en Samsung android och älskar den! Skön att ha i handen!!!
Kramar

OddStyle.dk sa...

Ingen tvivl iPhone <3

Titti sa...

Samsungen funkar utmärkt även för icke hightec nördar! Jag gillar enkelt och klarar den utmärkt. Min hightec ingenjörs make har en Iphone (genom jobb) som han HATAR :-)

Bina sa...

Android i jobbet & Iphone privat och den vinner med hästlängd över smidighet i hanteringen. (så nu har jag ledsnat helt på roboten och kopplat den vidare till mitt äpple)

Stor kram till dig!