tisdag 11 september 2012

När man drunknar i en kofta - Jämför med produktbild: feeling wrap cardigan

Kanske skulle jag platsa på Sesame Street?

feeling wrap cardigan dark pink

Den här kunde jag inte motstå att prova när jag fick syn på den i butiken. Den var så mjuk och gosig och baksidan såg ut som en normal kofta. Men framsidan... Vad hände här? Inte förstod jag hur i hela friden detta var tänkt.

Och nu när jag letar produktbilder blir jag ännu mer konfunderad över hur den ska användas. Jag försökte nämligen snurra runt de långa flärparna, men det gick ju inte. Och på produktbilden ser modellen verkligen ut att vara inslagen i koftan. På koftan jag provade satt nämligen banden vid kanterna, som på en canna cardigan, och inte alls upptill och nertill som på produktbilden.

Ingen kofta för kortisar, skulle jag säga. Jag trampar ju nästan på den och ärmarna var väldigt långa. Ser ni att man inte ens kan se mina fingrar?

Men den känns ändå bra i pris på ca 2000 kronor. Och vilken härlig färg! Och så mjuk! Kanske ska man prova mindre storlekar för min normala var alltså inget för en kort knubbis.

  feeling wrap cardigan
Tygmonstret anfaller.

feeling wrap cardigan

Nä, kolla in den här koftan på andra ställen för en mer äkta bild. Hos Nelly kan du även se en catwalk video.


5 kommentarer:

Hilde sa...

men oj vad den var lång framme. Det kanske är så att man måste gå ner i storlek. Fin är den, det är säkert.
Kram

Fiona sa...

Hej!
Jag provade också den för den såg så läcker ut i den rosa färgen. Jag provade storlek 0 och den gick ända ner till fötterna (jag är 1.60). Sen försökte jag knyta den på olika vis men det blev helt knasigt. Fattar inte riktigt hur dom har tänkt det hela. Jag köpte ponchon istället, kändes mer solklart att bara dra över huvudet.
Kram

Septemberflikka sa...

Skumt!

Men du kanske bör gå ner i storlek? Fast jag fattar ändå inte allt tyg...

Kram

Lingonberrie sa...

Men färgen är ju underbar!
kram och ditt paket är på väg :)

Gamla mamman sa...

Ha ha, tvungen att skratta lite, för det är verkligen rosa tygmonstret ;-) Vissa saker är bäst på lååååånga människor. Och så knasigt med knytet, ibland undrar man hur de tänker...

Kram!