söndag 23 september 2012

Dofter

Av ingen anledning alls blev det en tur till Gekås idag. Vi behövde - inget. Det konstaterade vi redan igår. Men samtidigt surfade vi runt och tittade efter dockningsstationer till iPhone och det skulle vi ju kunna kolla in.

Det blev ingen "docka", däremot fylldes vagnen med flera doftljus. Jag har redan en hel uppsjö i skåpen hemma, men kan ändå inte låta bli att köpa på mig fler. Till och med från Frankrike har jag kånkat hem stora doftljus. Ett hopplöst doftfall alltså. Jag är inte så förtjust i sådana där billiga doftljus som bara luktar skarpt, men kunde ändå inte låta bli att sniffa på ljusen idag. Och jag hittade några underbara!

Luxurious linen doftar som krispiga nytvättade lakan! Ingen starkt, fränt stickande lukt utan mjuk och go. Dyrare än Gekås billigare varianter, men ändå billigt jämfört med till exempel Voluspa som jag tycker så mycket om (okej, kanske inte är helt jämförbart). Det blev även doftljus som hade en rik chokladdoft och jordgubbschoklad, allt i fina glasburkar.

Långa liljor såldes det också så två buntar hade vi med hem. Återstår att se hur länge de kommer att stå kvar på borden eftersom vi har en katt som älskar dofter och en som älskar snittblommor.

Nu fylls vår lilla lägenhet av den starka doften från liljorna och den syrliga doften från äpplepajen som står i ugnen.



En del av dagens lunch.

Det såg inte mycket ut i kundvagnen, men kvittot sa annat.

3 kommentarer:

Hilde sa...

Här har du en till doftjunkie:) Kan det bli för mycket tro? nää..
Kram

Helen sa...

Har de sushi i Ullared? Hmm...

Odd me sa...

Hej! Vill bara kolla om du fått mobilfodralet som du vann på kattauktionen. Den är flera paket som inte kommit fram som jag skickade samtidigt så hör gärna av dig till mig så jag vet. Kram, Marie