söndag 16 september 2012

Mot Tyskland en tidig morgon

Att tvingas sätta klockan tidigt en helg är inte kul. Vi skulle ut på en annorlunda utflykt. Eller, inte så mycket utflykt, utan mer shoppingtur. Jag var faktiskt den enda på bussen som aldrig åkt med förut.
Solstrålarna började hitta fram över havet.

Tadaa! Självaste solen förärade oss med en vacker soluppgång.

Bordershoppen var dagens mål.

Ute till havs stekte solen skönt.

En bråkdel av vår last. Nu står vi oss minst ett år framåt.

Vid hemkomsten kunde vi snabbt konstatera att det bara var vi som shoppat på oss vin. De flesta hade bara ölflak och cider. Enligt bussvärden brukar det vara återkommande resenärer, stammisar, som åker. Det förstår jag inte riktigt. Hur mycket öl dricker då inte de?

Men jag måste säga att det här var en väldigt smidig busstur! Kanske något att göra om... om något år.

3 kommentarer:

Helen sa...

Jag har faktiskt inte heller varit där. =)
Får kanske åtgärda det.

Unknown sa...

Storshopparna säljer vidare! Finns såna som köper flera platser på bussarna för att kunna handla mer. En liten extrainkomst kan man väl kalla det;) Kram

Charlotte sa...

Mina föräldrar brukar åka två ggr per år. Jag har följt med några gånger men tycker de är så tråkigt...
Jag brukar skicka bud med dom om de nåt jag vill ha.
Pappa har alltid med sig en tuschpenna och tejp.Han packar sina varor väl, och märker dom med sitt namn.
Lätt att man kan få fel kartonger när man ska hoppa av.
Ha de bra vännen.
Kram