onsdag 5 september 2012

Arrgh! Traderastrul...

Jag erkänner. Jag är en Traderajunkie. Gillar att gå in och kolla vad som finns, vad saker blir sålda för eller vilka som blir osälda. Osunt? Helt säkert!

Och så köper jag en del där också förstås. Men på sistone har det bara strulat och jag tänker att snart tror säljarna väl att jag inte är okej, men det är ju faktiskt jag som blir utsatt. Varför skriver man inte hela sanningen i annonsen? Det började med en kjol som var lagad, men säljaren var mycket trevlig och köpet gick tillbaka. Det fortsatte med en t-shirt där halslinningen gått upp, men det brydde jag mig inte så mycket om.

Men så nu, senaste veckan. Köper en söt blus men manschettknapparna vid ena ärmslutet fattas. Ganska viktig sak att nämna tycker jag, som inte är intresserad av att gå med ena ärmen öppen. Ger säljaren olika förslag till vad som kanske varit god ton, varpå jag ifrågasätts för att luras.

På en tunika fattas mollydollarn som ska hänga i dragkedjan och får svaret att säljaren inte ens vet om den någonsin funnits där. Ingen jättegrej kan jag väl tycka, men jag som köpare vill ju veta innan jag köper något!

Är jag för petig?

4 kommentarer:

Maddie sa...

Nej du är inte alls för petig! Jag är supernoga med att ange i mina annonser eventuella fel, går igenom mina plagg så noga jag kan och anger minsta lilla. Blev själv besviken nu i förra veckan när jag köpte två klänningar i samma modell (till ett bröllop), den ena kommer hem med ett litet hål i spetsen på ryggen samt en dragning i tyget. Den andra kommer hem med fläck vid blixtlåset och en fläck framtill. Båda sidenklänningar man inte direkt slänger in i tvättmaskinen den första man gör... Mailade till henne som sålt mig klänningen som var lite trasig baktill som var mycket trevlig och svarade mig snabbt, fick förklaringen att hon köpt den på blocket och sen inte använt den utan den hade hängt i garderoben. Valde att tro på det. Fick klänningen bra mycket billigare än ursprungspriset. Den andra lyckades jag få bort fläcken framtill på och vid blixlåset är det nog mollydollarn som är orsaken, så jag tog inte ens upp det med säljaren. Men man blir ju så besviken när man själv är så noga! Jag är lika noga när jag köper av butiker, och tyvärr har jag ahft otur på sista tiden med fläckar och sömmar som inte är okej. Stå på dig, är säljaren ärlig i sin annons så behöver sånt här inte uppstå. Kram

Helen sa...

När det gäller Mollydollarn så kan det ju vara så att säljaren inte visste, för det är det inte säkert att jag gjort om jag köpt den på Tradera. =)

I övrigt så nej du är inte petig. Nog vill man veta om nåt inte är helt ok; då kanske budet blir aningens lägre.

Peggy sa...

Tycker inte alls att du är "petig" finns det fel eller så vill man ju veta det...så trist att upptäcka brister när man köpt ett plagg som man trodde skulle vara helt ok!
Kram!

Anonym sa...

Tycker inte alls att du är för petig, säljer man något får man ju ange eventuella konstigheter. Sedan är man ju inte mer än människa, minsta yttepyttefläck kan ju slinka igenom kontrollen, men är det andra saker så har ju säljaren upplysningsplikt eftersom man säljer sakerna osedda.
Jag själv blir jätteirriterad om det förekommer fel som säljaren borde ha upptäckt men inte angett i annonsen. Men det kanske är för att jag är rätt petig själv ;-) Kram Christine