söndag 4 december 2011

Hämndomdöme

Så har jag då fått mitt första negativa omdöme på Tradera. Känns inte så farligt som jag trott eftersom det är ett rent hämndomdöme och jag vet ju hur det ligger till. Men irriterande!

Det här är alltså efterspelet från den där auktionen jag skrev om, där säljaren påstod att det varit en hemsk olycka och därför kunde kläderna inte säljas. En olycka som varken jag eller andra boende i området hört talas om. Dessutom ligger flera av kläderna från hennes Traderaauktioner ute på Blocket till betydligt högre pris, även kläder som blev sålda på Tradera.

Trots att jag påpekade att jag sett Blocketannonserna påstod hon att annonserna kommit ut före olyckan, men att det blivit fördröjning och att kläderna inte kunde säljas. Mig veterligen brukar det inte dröja 3 dagar innan ens annons kommer in på Blocket. Dessutom finns annonsen ute och upplagd idag igen på nytt.

Har ni varit med om hämndomdömen?


6 kommentarer:

Helen sa...

Jadå jag har tre negativa och alla är såna hämndömdömen. Det ena från en säljare som hämnades när jag satte negativt eftersom jag betalt men fått varan.
men bara tre galningar på fem år känns som ganska bra statistik =)

Unknown sa...

Jupp jag har ett hämndomdöme, en kärring som blev sur över portot och vägrade betala, precis som om jag kunde göra nåt åt Postens priser.

Har kollat vederbörande noga på Tradera och tycker du gjort helt rätt som lämnat negativt, synd bara att de andra inte gjort det för hon har många auktioner som folk vunnit men som nu ligger ute på Blocket.

Jag ogillar starkt Traderas system och att de helt tar avstånd från det, många är så rädda för att få hämndomdöme att de inte lämnar något alls. Tyvärr!

Som sagt, en eloge till dig som vågade stå upp mot systemet och lägga negativt - hon förtjänade det verkligen.

Ha nu en mysig kväll!

Kramar från Gammelbo!

Gamla mamman sa...

Har sluppit undan än så länge, men har dragit mig lite för att lämna negativt. Tar också mer och mer avstånd från Tradera, tycker hela upplägget är idiotiskt på många sätt.

Ha en fin kväll!
Kram

Unknown sa...

Jag har fått hämndomdöme från en jävla kossa som jag jagade efter betalning. När jag till slut lämnade negativt omdöme vaknade hon till och påstod att hon inte fått några mail, vare sig från Tradera eller mig och var skitförbannad över att jag inte ringt henne. I det negativa omdömet ljuger kärringfan dessutom och påstår att hon varit i kontakt med Hotmail och att det enligt dom inte skulle skickats några mail!
Hon du skriver om kollade jag upp lite och såg att kläderna finns på Blocket. Usch vilket sätt! Kram

Johanssonskan sa...

Jepp, hämndomdöme kommer alltid efter att jag satt negativt när kreaturen inte betalt ! Det verkar vara en jevvla människa dendär du skriver om :-(
Men du lär nog alltid minnas hennes alias & kommer nog aldrig att buda på hennes auktioner mer :-D
Lycka till med framtida köp :-)
(för trots allt, är det ju bara en liten minimal bråkdel av människor som är såhär snevridna i skallen )

Unknown sa...

du får hemskt gärna skicka aliaset till mig också...
anna.svenssoncrona@gmail.com