torsdag 22 december 2011

Hantverkare!

På ovanvåningen i huset där vi bor ska det också bli en lägenhet att hyra ut, så därför är det ju en del att fixa, som att installera kök. Egentligen har vi inte så mycket med hantverkarna att göra, men de måste dra rör genom vår lägenhet uppåt. Skulle bara ta 15 x 15 cm av en hörna sa de. Jag vet inte hur många gånger de varit inne hos oss för att... ja, jag vet inte vad för inget har hänt de senaste veckorna.

Men i början på veckan skulle de äntligen ta tag i det. De dök inte upp. Idag, min första lediga dag, kommer de så klart! Inte för att jag behöver vakta dem, men det känns lite olustigt att sunka runt när de är här. Eller strutta runt efter en dusch (inte för att jag brukar strutta runt...) Dessutom har vi väntat på dörrfoder i 1,5 månad så vi är lite irriterade på hyresvärden som först sa att han själv skulle göra det. Eftersom dörrfoder saknas och med enorma mellanrum vaknade jag idag upp med tron att hantverkarna var inne hos oss och tokspelade på radion. Nä, det var bara uppifrån.

Men hur blir det här då? Som ni ser är hålet i taket alldeles ute i kanten, men i golvet en bit in, så de där 15 x 15 cm lär det ju inte bli.

Oj, vad snett!

Just nu har vi alltså ett hål ner mot källaren som är väldigt intressant för katterna och mini har redan haft hela huvudet nere. Jag vågar inte gå härifrån just nu. Och jag som skulle hämta ett paket.

Nu säger precis hantverkaren att de inte kommer imorgon, så det ska alltså se ut så här i jul.
What the %&#!
Hade ju kunnat vira in skiten med glitter om det inte varit för att mini är galen i just glitter.

4 kommentarer:

Helen sa...

Låter som hantverkare det där ja...
Ha en så GOD JUL det går.

Carinale sa...

Tjena tjena mittbena, ja dessa hantverkare hehe...
Hela släkten är typ hantverkare så kan typen ;)
Hoppas att det fixsar sig

Julekram
/Carina

Unknown sa...

Det där var ju inte vackert! En god jul till dig! Kram

Lillis goes Odd sa...

Men hur gick det där till? Är gift med en snickare och han bara skakar på huvudet...
Kram!