lördag 16 oktober 2010

Gårdagens och ge varandra komplimanger, vettja!

Gårdagens handlade bara om bekvämlighet för min del.

I en butik igår frågade expediten var jag köpt min klänning, för hon älskade färgen och spetskanterna nertill. Tänk så lite som behövs för att lyfta någon lite! På ett seminarium en gång sa jag till en tjej att jag gillade hennes stil och hela hon lyste upp. Hon tackade så hemskt mycket och tyckte det var så osvenskt att säga så till en okänd människa. Jag blev själv också glad av att hon blev så glad! Äkta komplimanger slår allt!

Finaste fjärilen på ryggen.

11 kommentarer:

Unna dig alltid sa...

Jag gillar också när man bjuder på en komplimang, de kostar så lite.

Finfin velour, den har jag också och älskar färgen.

KRAM

Mollymera sa...

Fick du tag på den klänningen!!
Färgen är SÅ fin ;-) Du och jag har nog rätt lika smak!
Ha en fin lördagskväll!
Kramis

Viola sa...

Ja vi borde ge varandra mer komplimanger, Jag försöker att tänka på att göra det när jag ser något jag gillar. Man gör ju varandra så glada.

Du är jättefin så jag kan bara hålla med expediten :)

Kram från V

Jeanette sa...

Expediten hade helt rätt, den är jättefin och sitter som ett smäck på dig!
Håller med, en komplimang kan förgylla just den dagen! :)
kram

Lecka sa...

så fin lila velourklänning! Jag har en likadan : )

kram

Unknown sa...

Du har helt rätt! vi är dåliga på att ge varandra komplimanger här hemma i Sverige och man vet ju själv hur glad man blir när man får en. Då borde man ju faktiskt ge andra fler.. Men skall absolut börja göra det mer. Tank för tankeställaren. Fin som solen är du förresten!

Helen sa...

Instämmer med övriga: Du har helt rätt och klänningen är som gjord för dig.
Det där med uppskattande kommentarer är en bristvara och de gör så mycket.
Jag var hos en döende patient en dag som inte sa så mycket. När jag sa att hennes helvita katt var så vacker sken hon upp som en sol. Det gjorde hennes dag!

SWE-X sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Odd Oldies and New Mollys sa...

Håller fullständigt med dig om att vi borde säga vad vi så ofta tänker. Ofta tänker man ju "så fint det där var" eller "så¨fin hon/han är idag", men det är mer sällan man säger det. Jag brukar försöka säga det när jag tänker det, i alla fall de gånger det passar i sammanhanget att sägas.
Tack för en trevlig pratstund i fredags.
Kramis

HOUSE of ADELA sa...

Du är supersnygg i detta! Färgen och modellen är så fin! Håller verkligen med dig oxå! Komplimanger gör en så glad och jag försöker ganska ofta ge det, men man märker ofta många som blir väldigt fundersamma när man säger något sånt...nästan som att; vad förväntar du dig tillbaka...antar att det är ganska typiskt svenskt=)

Kramis
Adela

Fröken Abbe sa...

Tack snälla ni!

Visst är det som ni skriver - det kan vara knepigt att både ge och ta komplimanger! Det ska liksom passa in osv. Men visst är det en speciell känsla när det kommer från/ges till en okänd människa? Då finns ju inga förväntningar!

Christina - det var bara någon vecka sedan den kom! Så det var inte den som var aktuell för ett tag sedan. Blev så glad för denna färg!

Kram till er alla!