torsdag 21 juni 2012

Solsidan - here I come!

Under stadens spektakel för ett tag sedan (innan döden saktade ner mig) kunde man i en park prova på segway. Eftersom jag är en fegis hade jag knappast betalat för att prova på. Men nu slumpade det ju sig så att jag hade en fribiljett.

Vi stod ett tag och kollade på när andra körde. Det såg skakigt ut när de gick upp på den. Mer än en mejade ner slalomstolparna som skulle passeras innan man fick ge sig ut på banan. Det pirrade lite i magen. Tänk om jag skulle ramla av som killen före mig?

Jag kan väl säga så här: Det gick inte fort och jag stannade till för att släppa förbi den andra killen som också var ute på banan. Men efter en liten stund vågade även jag köra på även om vi knappast snackar om att "fara fram".

Det var en väldigt ovan och märklig upplevelse, skrattade nästan hela tiden och vi gick därifrån med leenden på läpparna.

Jag intar slalombanan.

Iklädd Odd Mollylinne på en segway. Solsidan - here I come!


Gulligaste frågan kom från en liten kille som frågade om man kunde hoppa med dem. Han tyckte nog det var värsta science fiction-grejen.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Ohhh en sådan skulle man ju haft :-D

Unknown sa...

Haha! Skulle också vilja prova sån där! Kram

Annelie sa...

Haha..en sådan du, jo tack!! Får nog vara för min del!
Ha en skön kväll dagen före Midsommarhelgen!
Kram

Hilde sa...

Du, Molly och en segway passar nog bra på Solsidan:)Glad Midsommar!
Kram

Gamla mamman sa...

Ååå det har jag så lust att prova - ser jätteroligt ut :-) Bra du testade. Ha en riktigt fin midsommar!
Kramar

Helen sa...

Haha det är en helt sjuk uppfinning onekligen.
Jag hade nog också garvat hela tiden och det är ju bra; det förlänger livet. =)