lördag 16 juni 2012

Känner ni familjen Knott?

Det är i alla fall en ny bekantskap för mig kan man säga.

I onsdags tvingades jag utstå en heldag i vad som visade sig vara en skog fullständigt invaderad av knott. Störde inte mig så mycket, men visst var det lite irriterande att ha dem krypande i hela ansiktet, men det var bara att pilla bort dem. Trodde jag.

I slutet av dagen upptäckte jag att jag var full av små röda tydligt avgränsade prickar. Jaha, där ser man, är det vad som blir av dem? Jag fick höra att prickarna skulle försvinna till dagen efter.

Det gjorde de inte. Istället började de nu svullna upp och klia något helvetiskt. Någon tyckte det såg ut som jag hade vattenkoppor. Eller små ärtor inopererade under huden, sånt där som vissa tycker är snyggt att göra. "Ojdå", sa mitt sällskap. "Du är nog lite överkänslig".

Fortfarande tre dagar senare syns och känns ingen bättring. Jag blir tokig! Det kliar så jag blir GALEN. Ansiktet ser ut att fått en släng av ungdomens acnebölder, minst 25 bulor räknade jag till där. Trodde ju skiten skulle gå över, men får nog allt ta mig till apoteket imorgon.

Inte riktigt samma åkomma, men kul ändå!

4 kommentarer:

Unknown sa...

Jo tack, känner allt igen dom jäkla odjuren. Har fått uppsöka akuten en gång efter att ha stött på ett gäng såna.......Kram

Charlotte sa...

Usch...
Nej, stackars dig!
Aldrig blivit biten av knott, låter inte trevligt...
Krya på dig vännen!
KRAM

Unknown sa...

Haha...förlåt men det lät så kul. ;-)

Stor kram från en dålig bloggare

Gamla mamman sa...

Men nej så hemskt! Tål knott (tror jag), men värre med mygg, så vet ungefär hur det känns. Lägg täcket i frysen innan du går och lägger dig, brukar hjälpa lite :-)

Kramar