fredag 4 november 2011

Om att flytta

Idag lyser faktiskt solen igenom den senaste tidens grå massa. Men det kan inte jag njuta av, istället måste jag försöka mig på att organisera någon slags packning.

Jag har liksom inte riktigt förstått att det är dags att flytta NU. Under en tid kommer vi ha flera boenden och därför känns det inte heller på riktigt. Hit kommer jag ju redan till jul och lilla boendet får jag ta lite pö om pö efter jobbet. Tänk er att innehållet i fyra garderober ska bli en. En! Mission impossible liksom. Några bra flyttips någon?

Men borde kanske ta tag i det istället nu då, suck!

En huggly lyser upp den gråaste dagen.
Men idag blir det bara inomhusjobb.


7 kommentarer:

Unna dig alltid sa...

Oj, jag vet vad ni har framför er. Vi har precis överlevt en flytt men det var många motgångar på vägen. Mina kläder fick bo flera veckor i kartonger tills maken i panik fick åka till IKEA och storshoppa garderober. Det fanns ingenstans där mina kläder rymdes.

Se till att ordna förvaring först, det är viktigast för att komma i ordning på nya stället.

KRAM

Lingonberrie sa...

Åh, det är jobbigt att flytta men också roligt med det nya.. jag har inga tips mer än att kämpa på och jobba med det hela tiden så mycket man orkar. Blir det för uttdraget så är det tråkigt.

Kramar och trevlig helg!

Gamla mamman sa...

Roligt med flytt!! Enda tipset är att rensa INNAN du packar ner, ta inte med dig sånt som inte använts på ett tag.

Lycka till och god helg!
Kram

Mollymera sa...

Oj, ska ni redan börja flytta!
Det possitiva med att flytta är att man får rensat. Jobbigt är det, men skönt efteråt, när man väl är på plats.
Du får nog skaffa dig en garderob till ;-)

Kramis

Dr Molly sa...

Ja jag gillar inte att flytta. Men det är skönt när det är gjort! Kramar och lycka till!

Fröken Abbe sa...

Ja hörrni, jag har ju flyttat 12 gånger i mitt liv så jag borde ju ha koll, men inte när livet är en aning uppochner. När det känns på låtsas och det inte blir ett riktigt avslut.
Vi får se hur det går! Hörs när jag är på plats!
KRAM

Unknown sa...

Håller med Oslo-tigern, rensa INNAN! Släpa inte med skräpet. Flytt är jobbigt, skönt när det är gjort......Kram!