onsdag 2 november 2011

En etta på en trea

Gooood Mooorning hela gänget!

Ja, det är precis så enkelt som titeln säger!

Idag visar jag hur en kofta i storlek ett kan se ut på en som brukar ha treor. Just i denna modell har jag en tvåa i den koftan jag redan hade. Men jag var sugen på att testa hur en etta skulle te sig.

Det är ett gammalt blogginlägg (minns inte hos vem) som spökat i bakhuvudet om att ta ytterligare en storlek mindre för en mer kavajliknande effekt. Tja, skulle kanske funkat om jag var aningen längre då ju. För koftan är fortfrande lång till mig. Fast funkar ändå hyfsat. Men det blir förstås ingen "filtkofta" av den, inte svepa-in-sig-i-när-snön-yr-mysig.

Hur är det med årets variant? Jag har inte hittat någonstans att prova den. Ska man gå ner en storlek som vanligt i dessa eller ta sin normala storlek?

6 kommentarer:

Anonym sa...

För omväxling skull kan du faktiskt välja din vanliga storlek på denna kofta ;-) Det gjorde jag i år och den sitter perfekt :) ANdra år har det ju varit tältvarning på dem, eller hur? Kram från Lisa :)

Odd Oldies and New Mollys sa...

Har inte provat årets kofta. Tycker att den där etta du har å dig på bilden sitter riktigt, riktigt bra på dig. Jag är ju också en trea i normala fall och det är bra att veta att det går att ha en även ettor av den äldre varianten. Det finns ju en hel del snygga färger av denna kofta ute på T nu och ofta då i strl 1.

Kram

VivanDivanGoesFashion sa...

Jag har aldrig provat den modellen så jag kan inte ge dig tips men jag tycker den där ser ut att sitta superfint på dig. Jag är dock en av dem som tycker om när koftor är lite större så man kan mysa in sig riktigt :) Tar nästan alltid en storlek större än min normala på koftor :)

kram
/Vivvi

Anna sa...

VARNING! Jag vill uppmana alla som har köpt OM-kläder från USA och/eller England att kolla sina kontoutdrag. Mitt kontokort har blivit kapat och någon har den senaste veckan gjort flera köp på sammanlagt nästan 20 000 kr. Kortet är endast använt för OM-köp på nätet. Troligtvis har någon nätbutik fått samtliga kunduppgifter + kontokortsuppgifter kapade.

minoo sa...

Jag tycker den här modellen är normal i storlek i år - däremot sticks den mer (i allafall den i vintage brown). Allt gott, Minoo

Anonym sa...

Halloj bruttan!
Berätta nu vad det är för fin ChillN- du investerat i! :)
KRAM!
Ninna