lördag 17 september 2016

Kinky boots!

Jag har bokat in en föreställning varje månad fram till februari, så jag vet att jag har något att se fram emot under höst och vinter.

Men när jag med kort varsel fick ett erbjudande om billiga biljetter till Kinky Boots kunde jag inte motstå det. Det ska erkännas att jag aldrig tidigare hört talas om musikalen förrän en kollega berättade om den, så lite skämdes jag över att åka dit när kollegan ännu inte bokat.

Men som sagt, när det var 1/4 av priset och jag älskar musikaler, så var det bara att kolla om det skulle funka tidsmässigt och sen slå till.

Oj, vad vi fick valuta för pengarna! Den här bara måste ni se! Jag får erkänna att jag satt och funderade på om det var riktiga dragartister på scenen, men det verkade det inte vara när jag googlade runt.

Något minus? Det var att det var så varmt i salongen att jag kände mig vimmelkantig och tänkte att jag tuppar av. Som tur var hade jag en slags solfjäder liggande i väskan att fläkta mig med, för jag var på vippen att springa ut ur lokalen.

När vi kom fram hade vi en stund över så vi släntrade bort till Triangeln, som förändrats mycket sedan sist. Synd att miljön är så mörk. Jag gillade gamla Triangeln för sitt ljus och sin rymd.

Köpte bubble tea på vägen. Inte alls samma sak som när vi var i Amsterdam för några år sedan. Här var "bubblorna" avlånga gelésaker - blä!

Kinky Boots på Malmö opera.

I pausen svalkade vi oss utanför, där är det så vackert.

I foajén kunde man köpa röda partyhattar.


Efter föreställningen kom flera ur ensemblen ut i foajén och omringades snabbt av alla som ville fota.
Här syns fantastiska Oscar Pierrou Lindén (i rött hår), några dansare samt Åsa Fång. Andreas Weise syntes inte till.

På väg hem kunde vi kika in backstage.

Om ni har möjlighet - se den! Så jäkla härlig stämning!




3 kommentarer:

Lingonberrie sa...

Nehej vad kul! Jag har precis funderat på att köpa biljetter till den. Synd att det var så varmt för er, men vädret är ju galet just nu. Skönt utomhus förstås.
kramar

Home2tiny sa...

Så himla kul att gå på föreställningar, själv vill jag gärna se Phantom of the opera, hoppas, hoppas på det. Kramisar Tina

Fröken Abbe sa...

Ja, vi bokade Phantom för ett år sedan när jag fick erbjudande om förköp, det ser jag så fram emot. Sedan blir det Lena Philipsson, Gardell och Hair också. Och så julkonserten med Carola.

Hoppas du också får se Phantom!