torsdag 29 september 2016

Body Shop i Glossybox

Från Glossybox har jag på sista tiden kunnat prova några produkter från Body Shop. Det såg jag verkligen fram emot. Jag har visserligen inte köpt något där på ett bra tag, men jag har genom åren alltid haft någon produkt därifrån i skåpen. 

Den första jag fick testa var sleeping cream. Skön formula men doften. DOFTEN. Jättehärlig spadoft, men SÅ stark. Så stark att ögonen tåras, och det blir outhärdligt. Trist.

Sedan fick jag den här Charcoal masken som jag hört bra saker om. Tyvärr luktade även den väldigt starkt.

Hur man upplever dofter är ju givetvis individuellt. Jag tycker det är synd att the Body Shop parfymerar sina produkter så mycket. Jag har alltid tyckt att de förut haft en underbar doft som gett precis lagom svag doft, en förnimmelse. Men de här nya produkterna lockar verkligen inte tillbaka mig som köpare, snarare tvärtom.

Inga kommentarer: