onsdag 3 augusti 2016

Att äta skaldjur vid havet är lyx

Vi är inte nåt vidare bra på att ta vara på sommarkvällarna, måste jag erkänna. Men efter att varit iväg med bekant övertygade jag Smakrådet att vi missat något.

Sagt och gjort - räkor och havskräftor inhandlades, sen styrde vi mot andra sidan stan för att uppleva solnedgången i havet. Något vi oftast bara gjort utomlands. Men nu bor vi ju rätt till så att säga.

SÅ mysigt att äta skaldjur på en klippa vid havet!
Och vi var knappast ensamma för det vimlade av människor i området. I ett sällskap (tydligen någon känd tränare) pratades det bara om hur kallt det var och att nu är ju sommaren i stort sett slut. Jag hade god lust att be damen vara tyst för det där vill jag inte alls höra på! Särskilt inte när det är en jättefin och mysig kväll.
Tyvärr visade det sig att det låg ett tjockt molnband längs horisonten så en riktig solnedgång i havet blev det faktiskt inte. Och så var jag ju tvungen att ta den klassiska "fötter-vid-stranden"-bilden. Men det ska väl egentligen vara bara fötter mot en sandstrand...

Inga kommentarer: