onsdag 10 augusti 2016

Älskade hatade Gekås

Igår blev det en oplanerad tur till Gekås. Vi var ju där när systerdottern var på besök och då köpte jag gardiner. Dock blev jag osäker på färgen så de tänkte jag lämna tillbaka och öppet köp på 30 dagar borde jag ju fixa. Kollade på kvittot. Nej. Datumet hade passerat med 2 dagar. Ringde dit för att fråga om man kan byta istället. Javisst, det går bra om de fortfarande säljer varan. Hur vet jag om de gör de då? Jag måste åka dit. Kan ni inte se det i ett datasystem och tala om det över telefon? Nej.
Jag hade inom tiden kunnat returnera via post. Men det hade ju typ kostat lika mycket som gardinerna då.

SUCK!

Åkte dit. Hade de kvar gardinerna i den färgen? Nej. Men i alla andra färger så klart. Det var ju ett tag sedan de köptes så de kanske kommer in med höstfärgerna. ??? Allt är relativt men "ett tag sedan" för gardiner när de köptes för 32 dagar sedan är väl inte så toklänge sedan. De köptes ju i sommar och damen refererar till höstfärger. Eh? Nähä, alltså åkte vi dit i onödan!

Men nu var det ju så klart lite andra saker som vi ändå tänkte passa på att kolla in och i stormarna som är var det bara skönt att komma iväg på en utflykt och inte deppa ihop hemma över uteblivet sommarväder. En tur till Gekås känns liksom aldrig som i onödan.

Jag skulle ju även till Scorett outlet för att inhandla ett par skor som bara finns där då de inte gick vidare i produktionen. De fanns inte. SUCK!

Men det fanns så klart annat att köpa. Till exempel en rosa kofta i riktigt härlig snygg-till-solbränna-nyans.


Ett rosa linne för 20 kronor.

Och de absolut skönaste byxor jag haft på mig. Som att smeka en molntuss. De får ni se i nästa inlägg.







4 kommentarer:

Lingonberrie sa...

Vad typiskt men ni fick en utflykt iallafall. Och koftan är ju perfekt rosa.:) Jag har aldrig varit på Gekås så jag har det äventyret kvar att göra på min Bucketlist. I våras frågade jag en tjej om var hon köpt sin fina blus/tunika, jag tog mod till mig så det tog en stund innan jag vågade och hon lyste upp och flinade... Gekås!
Kramar och ha en fin dag <3

Fröken Abbe sa...

Hahah, det var ju klassiskt! Hm, jag tror nog att du klarar dig utan Gekås. Det är ju inte allas cup of tea, så att säga.
Kram till dig

Lingonberrie sa...

Men jag måste ju dit någon gång. :-) fniss

Titti08 sa...

Jag har inte heller varit till Gekås.....är ju en bit dit!
Kram Titti