fredag 15 juli 2016

En kväll med Europe

Minns ni Europe?
Klart ni gör! Men särskilt många låtar kanske man inte har koll på. Inte jag i alla fall. 
När jag stod på uteplatsen smutsig och jordig efter en dag i trädgården föreslog Smakrådet att vi skulle åka till Tylösand för att lyssna på Europe. Sagt och gjort, in i duschen och iväg. 

Grejen med det här är att det tydligen är en stor grej att lyssna utanför. Riktigt stor, som är lite svårt att förstå om man inte gjort det. Det sitter inte mycket folk utanför. Det sitter MASSOR, stranddynorna och gångstigen är helt ockuperad av folk som lyssnar, umgås, dricker, äter pizza och popcorn. Det gäller att strunta i bekvämlighetszonen, här slår man sig nästan ner i knät på varandra. 

Även utanför applåderar man, sjunger med, dansar och höjer tändare. Godisförsäljare finns också. Innan jag själv upplevde det här var jag lite avig till att sitta utanför, hur kul kan det vara, liksom.

Vi satt precis utanför men inte på någon berghäll eller stranddyna så vi nöjde oss med att lyssna utan att se så mycket, men bara att iaktta folklivet är trevligt.

Det blev en riktigt vacker kväll!

Boom! 
The Final Countdown

Det här var ju inte riktigt min cup of tea när det gäller musik, men en riktigt mysig kväll blev det!

Inga kommentarer: