tisdag 19 juli 2016

Dags för Kiviks marknad!

Nu är det återigen dags för Kiviks marknad!
Måndag, tisdag och onsdag är det som gäller, sedan drar man kanske vidare till Sjöbo marknad. Där kommer tydligen försäljare av telefonabonnemang vara portade i år då de anses för påträngande. 

Igår var det perfekt marknadsväder, mulet, även om det kanske blåste lite väl friskt. Men att gå där i stekande sol är inte kul.

Åh, älskar ljusen! Skulle dock aldrig i livet åka något.

Även längs vägen ligger marknadsstånden tätt.

Havet är den ständigt närvarande kulissen. 

På väg hem fotade jag baksidan av vagnarna längs vägen.

Lagom till att vi på väg hem nådde Brösarps backar...

...kom regnet.

Sedan skramlade vi vidare hemåt i den sena sommarkvällen i bilen som när som helst ger upp.
När som helst...












2 kommentarer:

Lingonberrie sa...

Åh är det redan dags? Jag var på Hörby marknad i år och känner mig ganska nöjd. Men kanske i morgon. Eller bad. .)
kram!

Fröken Abbe sa...

Ja, nu blev det ju plötsligt sol så bäst att passa på!
Ja, det spelar kanske ingen roll vilken marknad man besöker, men jag är ju uppvuxen med Kivik så... det känns liksom inte riktigt som sommar utan Kiviks marknad, även om jag inte brukar köpa något alls.
Kram