söndag 10 juli 2016

Att åka med en tonåring till Ullared

I slutet på förra veckan kom min systerdotter upp och hälsade på några dagar. På agendan stod ett besök hos Gekås och shopping i city. 

Inledningen på besöket blev dock något struligt på grund av elfel på tågen och en läckande fjärrvärmegrej hos oss som orsakade en mindre sjö i källaren. Men vi kom iväg som planerat trots allt.

VAD är då det första som vi får syn på? Jo, skylten med "TV-inspelning pågår". Oh no!
Jag vet inte hur dessa inspelningar går till men tydligen var ett helt gäng profiler från såpan "Ullared" på plats; de svärande tanterna (dock mycket tystlåtna på en bänk), Kjells fru (vad hon nu heter) och så  kom ju Morgan. Tonåringen var snabb i svängarna och rusade efter och bad om ett foto som naturligtvis jag fick ta (tack o lov var där ingen jag kände som såg mig!). Detta skickades sedan snabbt ut på sociala medier och till släktingar. 
Stackars Morgan! Det måste ju vara jobbigt att bli uttittat och fotograferad på sitt jobb.

Inga kommentarer: