måndag 29 juni 2015

Snygga skor

Att köpa skor är en pina.
Mina fötter passar helt enkelt inte in i den perfekta mallen. Och så är jag ganska känslig.

Festskor är något jag aldrig köper eftersom jag så sällan går på sådana typer av fester och just för att det är en pina att ha på sig pumps. För några år sedan hittade jag jättefina som jag hade på bröllop och jag slog till på två par. Men just de skorna hittar jag inte nu efter flytten. Av alla skor jag har är det just de som är borta. Ligger dessutom i speciella skolådor, men är borta!

Idag gick jag på kul inom Skopunkten där jag faktiskt fick syn på jättefina skor. Tyvärr är de ju i syntetmaterial och därför säkert inte sköna att ha på sig en hel kväll, men jag blev faktiskt lite kär i dem! SÅ fina båda paren! Synd att det inte fanns halvstorlekar för det skulle jag så klart behöva.

Vad tycker ni om de här?


Eftersom det är både 70-årsfest och bröllop de närmsta veckorna hade det ju varit kul med fina skor. Har funderat på mina offvita kilklackar som är bekväma, men får man ha kilklackar på bröllop? Eller är det okej just på ett sommarbröllop?

Tänkte mig antingen denna klänning:


eller den här i mer pastellrosa:

(Bild lånad från Tradera, hittade ingen bild från HM)



1 kommentar:

Titti08 sa...

De översta gillar jag bäst.
Nog kan man ha kilklackar på bröllop vad jag kan tro.
Jag gillar ju ballerinaskor , de kan man ju ha med som byte.
Kram Titti