onsdag 24 juni 2015

Har du sett de rosa balarna?

Jag gillar rosa.
Därför lägger jag märke till det som är rosa.

På vår väg till Freeport lade jag märke till en gård som hade rosa halmbalar. Vad fina de var! Men det var inte lätt att hinna fota dem genom bilrutan.


När jag kom hem såg jag på en nyhetssajt att de skrivit om just dessa rosa halmbalar. Så att bönderna kan göra ett statement och bidra till forskningen om bröstcancer, och tydligen hade plasten sålt slut hos Lantmännen.

Bra initiativ, tycker jag!

Och som en bonde sa - förhoppningsvis kommer det fler färger som stöd åt andra cancerformer också.

2 kommentarer:

Helena sa...

Ja, jag har också sett dem när jag var på väg till Skåne för midsommarfirande. Fina! Jag gillar ju också rosa :-)
Kram

Titti08 sa...

Bra initiativ.
Kram Titti, ännu en rosa-gillare!