söndag 21 juni 2015

Freeport på midsommardagen

Midsommarafton hade vi inga planer, trodde vi, så vi planerade för att mysa hemma i soffan, lyssna på regnet och se en film. Och åka till Freeport på midsommardagen.

Men vi hade visst planer visade det sig i onsdags! Redan i påskas hade vi pratat om midsommar, men mycket kan ju hända på den tiden, så vi räknade inte med det medan de som bjöd tyckte det var självklart att vi skulle fira ihop. Så vi åkte ner till Österlen, hade jättetrevligt och körde upp igen på natten. Och under kvällen sprack himlen upp och det blev härligt klarblå himmel! 

Efter några timmars sömn bar det av till Freeport för ett event som vi inte ens visste hade genomförts tidigare. Ta 3 - betala för 2 gällde i de flesta butikerna och så fick man en kupong på 100 kr att använda om man handlade för 500 kr. Dessutom var det ju redan rea på Odd Molly!

Tyvärr fanns det inte så mycket intressant just hos Odd Molly, och det var väldigt utplockat bland storlekarna. Men vilken lycka för den som kunde fynda en cerise Lovely Knit! Tyvärr för stor för mig! Dock slog jag till på en för stor tröja som antingen får vara stor, eller så försöker jag krympa den lite. 33% rabatt, ta 3 betala för 2 och 100 kr rabattkupong - allt på samma köp gjorde att jag nästan kände mig som de där kupongjagarna man kan se på TV.

Fynd från Lexington gjordes också och Smakrådet ville köpa skor så då blev där ju ett par till mig också!

Nu i efterhand grämer jag mig över att jag inte slog till på kläderna jag provade hos Gant. Hade ju inte blivit så dyrt per plagg eftersom det även där var rea och dessutom 3 för 2.

3 kommentarer:

Helena sa...

Så kul när det blir spontant! Och visst blev det en fin midsommarkväll? Även om den var sval...
Det var länge sedan jag var på Freeport. Blev sugen nu när jag läste att du varit där.
Kram

Titti08 sa...

2013 besökte jag Freeport på Midsommardagen.
Det var ett liknande event.
Handlade bl.a muminporslin.
God fortsättning på sommaren.
Kram Titti

Flippis sa...

Det är så himla roligt när man kan fynda så. Jag säljer mest, men ett och annat litet köp har det blivit. Fast nu blir man ju sugen på Freeport såklart... Kramis