torsdag 25 juni 2015

Att inte ha barn

Jag är väldigt ovuxen men känner mig samtidigt som en tant. Eftersom jag inte har barn kan jag sitta uppe lediga nätter, somna på småtimmarna och kravla över till sängen när andra går upp. Jag kan strunta i att diska på en vecka, äta popcorn till kvällsmat och shoppa vad jag känner för. Leva som en tonåring.

Jag förstår inte hur småbarnsföräldrar hinner med så mycket och verkar ha sån energi, jag orkar knappt gå och posta ett brev en ledig dag. Har pratat med några föräldrar som känner igen sig i det, så jag vet att det inte bara handlar om ens personlighet. Livet förändras helt enkelt när man blir förälder.

Ikväll hittade jag den här och kunde verkligen känna igen mig i det där "före barn". På midsommar blev jag omplacerad till hörnan med småbarn. Jättekul att ha ett barn som ideligen hostade över min mat, spred ut ägg, korv och köttbullar på min tallrik och körde ner fingrarna i maten och ville ge till mig. Jag hade koll på min tallrik så jag skulle slippa få i mig redan tuggad mat...

(Ah, ni tar väl inte detta så allvarligt, hoppas jag, haha!)

Har ni inte sett den här måste ni spana in den! I alla fall log jag igenkännande.


Inga kommentarer: