söndag 7 juni 2015

Jäkla Traderaköpare!

Ja, jag är så arg nu att jag behöver skriva av mig lite!
Sålde ett dyrt Odd Molly-plagg och köparen visade sig bo i USA. Hon bad om Paypal, men jag informerade henne om att jag inte hade det, vilket även syntes i auktionen.


Hon påstår att det inte går att överföra pengar från ett bankkonto i USA till Sverige, utan det krävs Paypal. Låter ju lite konstigt tycker jag. Jag informerade återigen om att jag inte har Paypal och undrade om hon tänkte genomföra affären.


Nu har jag nyss fått svar att hon önskar genomföra affären och inte kan förstå mitt motstånd till Paypal och skickar återigen en länk till att skapa ett Paypal-konto. För mig är detta detsamma som att hon inte tänker genomföra affären. Helt okej tycker jag att fråga om alternativ finns, men i detta fallet blir det ett nej. Jag säljer på mina villkor!


Kanske är det jättebra med Paypal, men det struntar jag i. Jag vill inte ha olika konton hit och dit som ska skapas och hållas koll på. Nu blir det att lägga in auktionen på nytt vilket lär bli till ett lägre pris och säkert få ett negativt omdöme.


Åh, så irriterande!
Bildresultat för arg

2 kommentarer:

Titti08 sa...

Konstig köpare....hon måste ju ha sett vilka betalningsvillkor du hade.
Trist.
Kram Titti

Unna dig alltid sa...

Det går att genomföra överföring med IBAN och SWIT kod...

Annars kan jag intyga att det är jätteenkelt att skapa Paypal konto och få pengarna överförda därifrån till ditt konto. Jag har har haft ett Paypal konto liggande i flera år och använder det endast vid situationer som denna. Kostar inget.