lördag 2 februari 2013

Inställt

Helgen blev inte riktigt som jag tänkt mig. Men blir det någonsin det? börjar jag fundera.
 
Fredagsfriheten inleddes med ett besök till djursjukhuset då jag upptäckt något på Prinsens hals. Eftersom det var vid området där han hade sondslangen förra sommaren blev jag så klart lite extra orolig. Som tur var hade det inget samband utan var ytligare, så nu ska det smörjas i en vecka och hållas uppsikt så inte fler ställen på stackars Prinsen drabbas.
Javisst, här hårar han ner Marimekkobäddsetet!
 
Natten var inte rolig alls för mig. Vaknade i soffan och rusade in på toaletten. Kände att jag bara måste spy samtidigt som jag kände hur allt blod försvann från huvudet. Så där satt jag, ulkandes och framåtlutande för att inte svimma. Tog mig sedan ut i hallen där jag blev liggandes en stund och fick sällskap av lille prinsen som verkade tycka synd om mig.
 
 
Imorse tände jag ljus och dukade fram frukost. Jag mådde bra igen. Det gjorde tydligen inte Smakrådet. Vi hade bokat plats på restaurang som har fondue två dagar i månaden, men det har jag precis fått avboka. Trist!
 
Jaha, så vad ska jag nu hitta på?


3 kommentarer:

Mollymera sa...

Jag har satans ont i halsen och när jag hostar ska vi inte tala om. Tycker synd om oss!! :(
Kramar

Anne sa...

Usch vilken otur ni har!
Kramar

Gamla mamman sa...

Fy vad tråkigt, vilken otur :-( Hoppas ni får fondue-möjlighet snart igen och att ni strax är pigga och krya båda två!

Kramar