onsdag 22 augusti 2012

Fröken Abbe jämför med produktbilder: Truelove Blouse och Jersey tank

Jag har inte provat något alls nästan från Odd Mollys senaste kollektioner. Det beror dels på att jag inte haft möjlighet men så har väl inte heller lusten riktigt funnits där. Det krävs dessutom provvänliga butiker, vilket jag inte riktigt har i min närhet nuförtiden. 

Men häromdagen tog jag ju en runda i butikerna och hittade något jag ville prova, även om de knappast kan räknas som nyheter nu.

     truelove blouse
truelove blouse
Odd Molly True love blouse silky white

Ja, en fin blus absolut men ändå ganska "vanlig". Broderierna ton i ton påminner om forna tiders Odd Molly.


ODD MOLLY RIB JERSEY TANK PINK
 
Odd Molly rib jersey tank pink

Färgen är verkligen skrikig i verkligheten och mer högsommar än höst, tycker jag. Riktigt snygg till solbränd hud! Jag provade storlek 2 då jag tycker att det jag har i storlek 3 blir för uringad.

3 kommentarer:

Gamla mamman sa...

Alltid roligt med dina provningar och jämförelser, tack! Hoppas du fick med dig ett rosa linne hem :-)

Kram

Peggy sa...

Jättefina plagg du provade, jag har köpt true love i svart men har ännu inte använt den. den var jättefin i vitt! och linnet är ju ett riktigt sommarlinne :-9
Kram!

Anonym sa...

Du kler klærne mye bedre enn modellen,
hilsen Ingrid