tisdag 14 augusti 2012

En dag i Palma

En dag tänkte vi bege oss till Palma. Det var lättare sagt än gjort! Efter en molnig dag hade tydligen alla andra samma tanke och buss efter buss passerade utan att folkmassan vid busstoppet minskade nämvärt. Bestämde oss för att dela taxi med två andra, men även taxibolagen var överbelastade så det tog ett tag innan det blev vår tur.

Och vad händer när vi är nästan framme? Taxin blir påkörd bakifrån! Vi klarade oss oskadda allihop, men lite olustigt var det ju.

Tapas skulle givetvis intas. Gott var det, men inte i närheten av de tapasrestauranger jag varit på i Sverige. Och hotellets mallorkinska specialiteter var nästintill oätliga. Undrar hur det är på fastlandet?



Gammalt möter nytt.

Ljuvligaste rosa blommorna i en gränd.

Här var bara det yttersta skalet med fönsterluckor sparade.
Spännande att bygga nytt bakom gammalt!

Självklart snurrade vi runt katedralen.


Den lilla kärran skulle jag gärna tagit med hem!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Lagom olustigt att bli påkörda på semestern! Annars ser det ju jättefint ut! Kram

K. sa...

Mmm, Palma är fint. När jag var där sist regnade det riktigt mycket, men de har en butik som heter Blue Marine tror jag som säljer Mollysar. Var du där? När jag var där var det världens rea på allt minns jag.. Kram

Fröken Abbe sa...

I Palma hittade jag i alla fall två butiker med Odd Molly. En med bra utbud men ingen rea, den andra med rea men bara ett fåtal äldre plagg.
Kram