lördag 25 augusti 2012

Att smycka sig

Att använda smycken är något jag verkligen inte är så bra på. Jag har många fina saker, men det har liksom aldrig blivit en vana för mig och då glöms det ju lätt bort.

De senaste två åren har Baglady haft ett stånd på Kiviks marknad och de har verkligen bra priser där. Jag stod länge och rotade runt bland armbanden och såg i ögonvrån att kvinnan bredvid provade några fina vita. Hon provade lääänge men bestämde sig till slut för att strunta i det. Tur för mig som genast plockade upp det vita flätade. Hittade ett annat med pärlor att kombinera med också.

Extra plus för att de är så lätta att ta på sig själv. Jag orkar inte fumla runt med krångliga lås på morgonen. Och de här har redan använts flera gånger och var väldigt sköna att ha på sig!


Efter att ha jobbat precis hela lördagen blir det skönt att gå ut och äta. Kanske blir det den nya indiska restaurangen? Och om vädret tillåter ska sommaren firas av.

2 kommentarer:

Charlotte sa...

Vilka fina armband!
Verkligen jättefina!
Har Baglady stånd på Kiviks marknad?
Då måste jag till Kivik nästa år, trodde mest där var mög..
Du måste berätta om Tradera och Fröken Siv...
Kan du berätta, de måste jag missat.
Nyfiken.
Önskar dig en trevlig helg.
Kram

Hilde sa...

Jättefina armband. Jag har heller aldrig varit duktig på att använda smycken, men nu så. Det låter gott med indisk:)
Kram