söndag 12 juni 2011

En natt på djursjukhuset

Klockan är nu kvart över två på natten och jag är nyss hemkommen från djursjukhuset dit vi hastigt fick bege oss ikväll. Varför bor man så satans långt ifrån sådana här viktiga ställen?

Fick lämna kvar min underbara prins där och jag undrar nu om jag har några tårar kvar, för hur skulle det kunna vara möjligt? De hemska tankarna kommer. Sist jag lämnade in en katt där kom den aldrig hem igen.

Jag avskyr att vara en kattälskare! Jag klarar inte av när de är sjuka eller inte orkar leva längre! Jag blir alldeles förstörd och hulkar som ett barn. Fortfarande, två år efteråt, gråter jag vid sista minnet av min förra katt. Men jag skulle heller aldrig kunna leva utan dem...

Lite som min favoritlåt "I can't live with or without you".

Nu ska jag kolla runt lite på nätet för att skingra tankarna!

10 kommentarer:

Josanne sa...

Håller alla tummar och tassar, stenhårt! att du får hem prinsen snart igen. Tänker på dig!!! KRAM!

VivanDivanGoesFashion sa...

Å men vad trist! Vet precis hur det är. De är ju som familjemedlemmar och det är ju hemskt med den där oron. Skillnaden från människor är ju att de inte på samma sätt kan tala om när de är sjuka eller har ont...
Hoppas lille prinsen blir frisk och får komma hem snart...
1000 styrkekramar
/Vivvi

Nadia sa...

Men oj så tråkigt - hoppas att du får hem din katt snart igen och att h*n mår bra
KRAM!

Helen sa...

Missekisse då! Vad har hänt?
Vi har också bara Hässleholms djursjukhus i närheten och de har stängt på natten. Så då får man åka till Helsingborg eller få tag på Distriktsveterinären (som troligen förlöser en ko eller nåt)

Hoppas kisse mår bättre idag och får komma hem snart.

Anne sa...

Håller alla tummar för att han snart är pigg och hemma igen. Och vet du - jag saknar min förra katt som lämnade mig för 10 år sedan!
KRAM

Linda G sa...

Usch och fy:( Håller tummarna jag med....Kram

Lindi Loo sa...

Här är två tummar till som hålls för dig och kissen! Det enda tråkiga med att vara kattälskare är ju oron och sorgen den dagen de går bort. Men så mycket glädje de tillför. Jag tror inte jag skulle klara av vardagen utan små tassar över golvet och sammetsnosar som tränger sig på i tid och otid. Men vet för väl hur jobbigt det är med oro och saknad.
Stor kram till er båda!

Hilde sa...

Här kommer det tummar från mig med. Hoppas allt går bra med prinsen.
KRam

Laura sa...

Crossing fingers, toes, eyes and anything else I can cross that he comes home and is well. I've had cats my entire life and would definitely have a hard time living without them. We lost one of our beloved cats just before Christmas to an acute renal failure. When the next cat suddenly got very ill this spring, we were all complete emotional wrecks until it was clear that he would be fine.

(((HUGS))))

Laura

Anonym sa...

Åhhh mina tankar går till dig och din katt...jag får kalla kårar, det är som den värsta mardröm när djuren mår dåligt!!
Vår katt har precis blivit opererad 4 gånger efter ett otäckt bett (personalen på Hässleholms djursjukhus var helt underbara...)
Hoppas att allt ordnar sig till det bästa!!

Änglakramar Maria