lördag 4 april 2015

En söt Odd Molly-kofta!



På långfredagen var det inte gamla tiders stilla dag, istället var det butiksspaning som gällde för oss när vi tog oss tillbaka till Abbetrakterna. Och det var mycket folk ute på köpcentrumen!


Jag passade på att prova en söt kofta från Odd Molly som jag fick syn på häromdagen. Som en korsning av canna cardigan och begonia cardigan. Tunn, mjuk och underbart rosa band till den bleka koftan. Den heter tydligen Top-Drawer Cardigan och jag provade den i färgen porcelain.
       
      
Tyvärr sitter banden betydligt mer åt sidorna än på cannan, vilket inte är så smickrande.
Det är alltså mer tyg också mellan öppningen och bandet.
Så här ser den tydligen ut på en småbystad figur.
Men det syns att det är mer tyg och att den dragits åt rejält.

Faran med att dra åt den så där är ju att det till slut kan bli hål i tyget. Jag provade dock aldrig en storlek större för att se om det blev någon skillnad. Tror att den blivit för lång i ärmarna och för pösig runt armhålan då.

Påskafton idag alltså. Ingen påskmat i närheten eller annat firande idag. Kanske blir det dock lite påskmust och en Jesusfilm ikväll, om det inte finns något annat. "Passion of the Christ", kan det vara något?

Glad Påsk!

1 kommentar:

Helena sa...

Den är verkligen söt! Jag stod och klämde på den i Lund för ett par dagar sedan, men provade dock inte. Kram