söndag 19 april 2015

Jag är tjock - Göteborgsturen

Jag är tjock - inte gravid!
En googling på detta visar att det tydligen inte alls är så ovanligt att vi med tjock mage får kommentarer. Även smala med putmage får utstå detta. Och de med IBS.
För tydligen är det helt okej att kommentera andras kroppar om man bara antar att personerna är gravida?!
Att få kommentarer om sin kropp verkar dock inte lika vanligt bland män. Hmm...
Just nu trivs jag inte alls med mig själv så därför tar det så klart hårt, men även då jag vägde 15 kg mindre hade jag ölmageform. Formen på mig var liksom samma, men mindre.


Kränkningen jag fick kom från en helt okänd människa i en klädbutik när jag stod och tittade på en fladdrig sommartunika. Det började som en tvetydig antydan. Jag blev först överrumplad och bara stirrade på damen. Uppenbarligen fattade hon inte utan fortsatte eftersom jag inte svarade henne. Då fick jag nog! Med lugn men oerhört skarp röst sa jag till henne att även om jag skulle vara gravid ansåg jag inte att det gav henne rätten att kommentera andra människors kroppar! Sen vände jag på klacken och gick därifrån.


Ja, jag vet att jag måste ta tag i mig själv. Men för att jag ska må bättre själv, inte för att slippa kommentarer!


Jag blev så ledsen och det satte sig som en tagg och det här lade sordin på resten av Göteborgsturen.
Detta var min "gravidoutfit" (fotot tagit för en vecka sedan).

Ja, en Odd Mollykofta med mycket tyg framtill...

3 kommentarer:

Flippis sa...

Man ska aldrig, aldrig fråga. Fick samma av en granne i Paradiset och det var tur att det var hon och ingen annan. Tog det hårt jag med och hon blev också ledsen, eftersom hon vet jag emellanåt är ledsen för att inte ha egna barn.. Suck, människor ibland alltså... Kram

Nära vill jag leva sa...

Hej!

Nej, man ska aldrig fråga, det är rent ohyfsat och ouppfostrat. Själv fick jag kommentaren "om du inte var för gammal skulle du vara gravid". Själv var jag iförd Wigwam dress och kände mig hyfsat fin men inte efter den kommentaren.
Kramar

Me and my life sa...

Men fy så ohyfsat!

Inte kommenterar man sådant! Varje människas kropp är ens egen och ingen annans. Så trist att det förstörde din tur!

Jag kämpar själv med hur jag ser ut och det är så lätt att bli sårad.

Kram!