fredag 10 april 2015

Kristina från Duvemåla - Göteborgsturen

Det blev en liten tur till Göteborg för att se Kristina från Duvemåla och komma iväg om så bara för någon natt. Och det blev ju en upplevelse - av alla slag! Både vad gäller hotell, föreställning, mat och drinkar, shopping och kränkning.




Föreställningen var verkligen suverän och jag är så glad att ha fått se den! Jag hade blivit varnad för att den skulle vara på finlandssvenska, men det visade sig ju bara vara Kristina som pratade finlandssvenska, och det var mest när hon sjöng som det kunde bli svårt att höra orden. Vilka vackra röster de hade! Och det visade sig att jag missuppfattat i vilka sammanhang vissa låtar sjöngs. Det var intressant att inse.


Men så hände något oerhört läskigt. Mitt i ett sångnummer hördes röster från lokalen och först trodde vi att det hörde till föreställningen. Det gjorde det inte. Det skreks efter läkare och ett förtvivlat gråt hördes. Personalen sprang efter hjärtstartaren, och förberedde för ambulanspersonalen. Jag blev väldigt illa berörd och kände mig svimfärdig. Värmen i lokalen och för lite mat gjorde ju sitt till. Det var hemskt att bara sitta och vänta på att ambulanspersonalen skulle komma och inte kunna göra något. Jag vet ju inte exakt vad som hände, men till slut kunde i alla fall personen lämna lokalen på egna fötter med sjukvårdarna och anhöriga. Jag hoppas verkligen att personen mår bra!


Efter detta avbrott fullföljdes föreställningen och det kan ju konstateras vilka proffs skådespelarna är!

1 kommentar:

Helena sa...

Oj, det blev verkligen en upplevelse som innehöll dramatik! Jag hoppas också det gick bra för den drabbade.
Kul att blev så nöjd med föreställningen!
Kram