söndag 12 april 2015

Kasst Elite hotell - Göteborgsturen

I Göteborg bodde vi på ett Elite-hotell och som hotell var det helt okej. Stort rum, sköna sängar och bra frukost. Men städningen var ju usel!


Det första jag fick syn på när vi kom in i rummet var att det satt något på "stålväggen" mitt emot sängen. En magnet kanske? Nej, ett rött tuggummi! Hur tusan kunde man missa det?


På väg ut på stan sa jag till om detta och när vi kom tillbaka var tuggummit borttaget och två småflaskor rödvin stod framme. Som ursäkt antog vi eftersom det inte fanns någon lapp. Ja, tuggummit var alltså borttaget, men det var inte torkat efter det, så spåren fanns kvar. Jag tog bara lite vått papper och det gick genast bort, så de hade ju inte ens försökt torka bort kladdet. Så jäkla dåligt!


Dessutom hängde schampoohyllan på trekvart i duschen så där kunde man inte ställa något, och det fanns fläckar på toalettlocket.

Nej, Elite blir det inte igen!


Men tydligen var det ett populärt hotell då ensemblen från Pang i bygget (Eva Rydberg, Adde Malmberg) bodde där, liksom några sportkommentatorer och programledare.

3 kommentarer:

Titti08 sa...

Trist när det inte är ordentligt städat.
Vi bodde på Elite Plaza senast när vi var i Göteborg.
Var nöjda.
Kram Titti

Home2tiny sa...

Hua så dåligt, gillas inte, när man bor på hotell vill man såklart att det ska vara rent och snyggt. Bra att du sa till. Nu vet jag var jag inte ska bo nästa gång jag sover över i Göteborg. Ha en bra start på veckan. Kramisar Tina

Flippis sa...

Usch vad tråkigt! Jag har bott flera gånger på Gothia Towers, men det är för närheten till Ullevi och det blir även sen i augusti. Roligt att du skriver lite här igen :) Kramar.
PS. Jag har alltså inte sett Duvemåla överhuvudtaget. Mkt Dåligt, jag vet ;)