onsdag 9 juli 2014

Shopping på Mallorca

Nyss hemkommen från Mallorca.
Här ser ni anledningen till att vi fick betala för övervikt på vägen hem. Andra hade samma antal kilon, men vi hamnade visst hos en nitisk man. Tydligen hade vi övervikt redan på väg ner för vi trodde det var 20 kg man fick ha.

Eftersom vi hyrde bil stannade vi till på Festival Outlet där jag hittade stråväskor, skor och jeansshorts med bling från Miss Me. Det gick nog inte så bra för Lindts chokladbutik i den värmen...

 
 
 
I Palma var det rea precis som hemma, och där kunde jag inte motstå den turkosa stråväskan, två par jeans, två solglasögon och de rosa sandalerna.
 
Som ni ser gillar jag bling, både på väskor, kläder och skor. Och blingade skor fanns ju i massor!
Det jag kanske ångrar lite är att jag inte slog till på ett par turkosa sandaler också (som de till höger). 
 
Sådana där traditionella sandaler fanns ju överallt visade det sig, men när jag frågade efter Marenas visste ingen vad jag pratade om. Inte heller är det vanligt att de tillverkas i mjuk innersula och glittriga fanns i stort sett bara till barn. Att prova är ett måste då de är väldigt olika. En del är breda och andra långsmala. Jag är nöjd över att ha fått tag på ett par äkta i läder till samma pris som de billiga plastversionerna här hemma.

4 kommentarer:

Titti08 sa...

Mycket fin shopping! även om det blev övervikt.
Jag köper mina Marenas från Menorca.
Kram Titti

Jeanette sa...

Massa härlig shopping! Jag saknade dig i lördags i Paradiset. <3
Kram
Jeanette

Flippis sa...

Wow vilken fin shoppsinghög, den hade jag inte tackat nej till. Hoppas ni hade det skönt och fint, Kramar och jag saknade givetvis också dig.

Mian sa...

Den turkos stråväskan är ljuvlig!! ♡