måndag 21 juli 2014

Kiviks marknad!

Tanken var att jag skulle komma lite tidigare till Österlen för att gå på Kiviks marknad på kvällen. Men resan ner tog sin lilla tid och när jag kom fram visade det sig att det ösregnat hela dagen och kvällen, så det lockade inte att åka dit. Istället åkte vi på dagen i tisdags.

Jag brukar aldrig vara där mitt på dagen och det var varmt! Lite av tjusningen att vara där i skymningen är ju alla ljusen från nöjesfältet när man är på väg hem. Några karuseller åker jag inte!


På marknad går jag inte för att handla saker utan för stämningen, upplevelsen och maten. Jag och Smakrådet delar alltid så vi kan testa fler saker. Och eftersom Kiviks marknad är så stor går man ju där några timmar. Det enda vi hade i påsen hem var lite bigarråer och lakritsremmar.
Ckokladdoppad ananas är ljuvligt!

De bästa arbetsskorna/inneskorna jag haft har jag hittat hos en viss säljare på Kiviks marknad, och nu när det är inne att ha sådana sandaler tänkte jag införskaffa ett par för att ha utomhus. Men de var helt slut i min storlek! Alltså även på lagret. Det är ju galet. Lite besviken blev jag allt.

Typ sådana här.

Sedan var det dags att lämna backarna, havet, äppleträden och äpplelådorna bakom oss och köra vidare mot Österlens vidder.


Inga kommentarer: