söndag 27 juli 2014

Odd Molly-butiken på Väla

När jag häromdagen gjorde ett snabbstopp på Väla köpcentrum i Helsingborg upptäckte jag att de öppnat en egen butik.

Jag hajade till men mindes sen att jag läst att vissa Odd Mollybutiker skulle stängas medan andra områden skulle få egna små butiker. Butiken såg välfylld ut trots rean.

När jag stod i provrummet befann sig de två väldigt unga affärsbiträdena precis utanför. Inte en enda gång frågade de hur det gick och det gjorde väl inget för jag klarade mig själv. Men! De diskuterade högt om sina berusade bravader på uteställen, om kompisar och killar. Först när jag kom ut med alla mina plagg frågade de hur det gick.

Ur en positiv synvinkel var det ju underhållande (?) att lyssna på något när jag provade. Men jag tycker nog att de kunde vänta att diskutera sådant tills det inte fanns kunder i närheten. Jag skulle ju faktiskt kunna känna någon de pratade om fastän de inte kände mig. Och det var ju ingen ström av kunder så att de inte kunde väntat att prata festande med varandra.

Och på något sätt gjorde det också att jag kände att jag inte riktigt var den tänkta ålderskategorin.




1 kommentar:

Titti08 sa...

Knappast proffsigt att diskutera sådant av butikspersonalen.
Känns som expediterna är väl unga och orutinerade nuförtiden på Odd Molly.
Kram Titti