onsdag 16 juli 2014

Provkollektion hos Odd Molly

Odd Molly brukar börja sälja sina provkollektioner på vardagar när jag jobbar, så när de nu hade det mitt i semestern ville jag passa på.

Första gången jag var på en provkollektionsförsäljning kändes det ju inte så bra, men även om det bildades en lång kö utanför innan öppningen gick det lugnt och städat till. Försynt frågades det om man inte ville ha något av det man plockat på sig och när någon gick ut ur provrummen erbjöds de ratade plaggen till andra. En härlig stämning!

Och påsen blev riktigt välfylld måste jag säga! Ändå var jag duktig och ratade några plagg jag älskade men som jag insåg inte kommer användas så ofta.

 
Både linne och kjol från PK.
Kjolen var verkligen skön!

Scarfen var så mjuk, till skillnad från de andra sjalarna som var styva.
 
Sköna linnen och mjuk tröja som satt löst.

Mönstrade mössorna satt inte alls så tight som de som såldes i butik!
Jag gillar verkligen Odd Mollys mössor!

Och så till sist fina burly dress som jag skuttade runt i på kvällen.
Skönaste materialet samtidigt som man känner sig lite fin är ju perfekt!
Och så gillar jag svart när jag fått lite färg.
 
Några rosa väskor och en liten necessär blev det också. Nu får jag nog sälja några andra...
 
Efter Odd Molly-butiken började min långa resa söderut. Tog bara cirka 6 timmar att komma fram. Nej, jag är inte utomlands, men tågstationen vid Freeport är avstängd och busschaufförerna visste inte riktigt vilka bussar som gick när, en buss körde bara förbi och så blev det en del väntan. Men nu har jag via lokalbussen sett hela Kungsbacka i alla fall.
 
 

 



1 kommentar:

Titti08 sa...

Många härliga inköp!
Kram Titti