onsdag 20 mars 2013

Hemma och vammar

Näe, jag gillar inte onödigt påhittade ord så därför gjorde jag själv ett. Helt ologiskt alltså. Vam - som i Vård Av Mig själv. Har inte haft någon röst på ett par dagar, men nu är det hosta och huvudvärk på det också. Så idag stannade jag hemma, och orkade kravla mig ur sängen först vid halv tolv. Och så snöar det...

En sådan här dag passar det ju bra att ligga i sängen och kolla gamla mail. Från butiker man aldrig kollar på. Och jag fastnade faktiskt för det här mönstret:
JANPATH matta benvitJANPATH kudde benvit
Janpath matta och kudde från Indiska.
 
Finns även som långmatta.
 
 
 
Brukar ni shoppa på Indiska?

4 kommentarer:

Helen sa...

Jag brukar köpa en del på Indiska och senast blev det turkos kudde.
Tror jag gör som du imorgon; har redan jobbat hela veckan med feber.

Flippis sa...

Men vilket bra ord och jag gör ju samma!! Indiskans heminredning brukar alltid ha mycket kul, särskilt porslin tycker jag, men det du visar är jättefint. Klem och krya på oss :)

Unknown sa...

Klart du ska vara hemma och vamma, man har ju bara en kropp/själv och den bör man vara rädd om.

Indiska har alltid tillhört en av mina favvoaffärer, nu för tiden så bor jag så långt ifrån någon butik att det är sällan jag handlar där.

Men de har mycket fint till braiga priser, bland annat älskar jag deras skinnväskor och har ägt ett antal genom åren.

Krya på dig vännen!

Jättekramar!

Unknown sa...

Jag gillar Indiska! Har mycket fina saker där. Gillar mattan på bilden! Kram och krya på dig.