lördag 16 mars 2013

Det blev visst bokrea för halva priset!

Bokrean är alldeles på utdöende. Jag menar inte just för i år men som fenomen. Kanske anses jag vara gammeldags men jag saknar rekatalogerna som damp ner i brevlådan och jag kunde sitta länge och jämföra utbud och priser. Läsa om vad som fanns fastän det inte var något för mig.
 
När jag läste på högskolan var jag alltid på midnattsrean. Det var så mysigt att gå runt på kullerstenen med frasande påsar i marschallernas sken. Alldeles tyst inne i stan.
 
Det är förstås inte bara bokrean som förändrats. Det är även jag. Först idag var jag i bokhandeln. Och så upptäckte jag att det var halva reapriset. Jag blev förvånad när jag fick veta att det var sista dagen idag. Jag hade inte insett att bokrean redan skulle vara över. Plötsligt väcktes bokläsningslusten i mig. Den som varit försvunnen ett bra tag. I flera år.
 

1 kommentar:

Gamla mamman sa...

Har nästan glömt att det finns nåt som heter bokrea... Men hade behövt en nu! För att fylla på med lite reselektyr. Insåg just att jag inte har nånting att ta med på resan. Får åtgärdas på måndag!

Kramar