måndag 21 januari 2013

En rosa provning

Länge verkade jag vara den enda som ännu inte fyndat på Odd Molly-rea.
Men kylan gör inte heller att jag drömmer om att shoppa sommarkläder. Detta var ändå just vad jag provade igår. Lilla butiken hade som vanligt ett mycket litet utbud, så det var inte med flit som det mesta blev rosa, utan det var helt enkelt det enda intressanta.
                                               
 

Cotton embroidered l/s pink ca 1000 kr
Oj, så fint med den rosa färgen till de guldiga paljetterna! Är alldeles för mycket tyg för en bystig tjockis, men jag är ändå sugen på den här. Om den bara varit lite mer insvängd i modellen!

Flyweight blouse lite pink ca 900 kr
En härlig sommarblus i mjukaste bomull! Tyvärr tycker jag ärmarna var för vida, annars satt den bra. Men även med andra ärmar är den lite för vanlig för att det skulle bli ett köp.

 
Gauze frill blouse lite pink ca 1300 kr
Vilken söt liten sommarblus! Återigen den mjuka bomullen men jag tror den är ännu finare i vitt faktiskt.

Har ni slagit till på någon av de här?

                                                           

4 kommentarer:

Hilde sa...

Japp, en Gauze i färgen pearl bor hos mig. Sötaste och mest figursmikrande blusen på länge...
Kram

Gamla mamman sa...

Ser ju jättefina ut alla tre! Tycker inte remixen ser vid ut? Du är ju så fin i rosa också, jag får hellre satsa på vitt.

Kramar!

Carinale sa...

Åhhh rosa - älskar rosa.
Spelar ingen roll om det är sommar eller vinter, rosa e favvofärgen :)

Ursöta alla tre
Måsågott
/Carina

OddStyle.dk sa...

Så fina :-) jeg har valgt den først i samme farve, elsker rosa sammen med noget råt... Rigtig dejlig dag
Kram Tina/OddStyle