söndag 18 november 2012

Jul i Köpenhamn

Det var länge sedan jag var i Köpenhamn. Vi försöker åka dit varje sommar, men de senaste två åren har det inte blivit av. Men nu äntligen!
 
Så mysigt det är! Jag älskar att vandra runt i kylan bland dofterna av brända mandlar, glögg och crêpes! Mitt på torget fanns dessutom en liten julmarknad, men jag var duktig och lyckades avstå från köp.
 
Det blev en varm choklad med mjukglass på toppen. Märkligt tyckte jag först, men det var så gott! Lyckades i min iver att bränna hela munnen då den verkligen var skållhet.
 
Kan ett skyltfönster bli vackrare än det här hos Illum?

Christmas Market med mysiga små bodar, doft av glögg och varm choklad.

Och så Julemanden!

4 kommentarer:

Lingonberrie sa...

Men åh så mysigt!
kramar

Unknown sa...

Gud vad mysigt! Och vad jag vill till Köpenhamn nu! Kram

Gamla mamman sa...

Så himla mysigt! Hann inte med Köpenhamn i helgen tyvärr, bara ett tågbyte på huvudbanegården och en timma på Kastrup. Men det ska inte dröja alltför länge innan jag åker till Köpenhamn igen; så fin stad!

Kramar

OddStyle.dk sa...

Åhh så hyggeligt, kom til t tænke på min barndom og det store juletræ det blev tændt på Rådhuspladsen i KBH :-) Skøn tid vi går i møde :o)
Kram tina