fredag 30 mars 2012

Buddhasmycken

Mamma Abbe har verkligen överträffat sig själv. När hon var i Thailand kom jag på att hon kanske kunde få tag på några fina amuletter, men jag räknade inte med något. I helgen kom hon hem och med sig hade hon flera stycken.

Under årens lopp har de fått många vänner i Thailand och när de fick höra att jag var intresserad av Buddhasmycken ville de ge dessa till mig. Tydligen ser buddhan olika ut beroende på var de kommer ifrån.

Det viktigaste rådet som ni kanske inte känner till: De måste alltid vara över underlivsnivå! Är de inte det blir de dåliga. Alltså får man exempelvis inte ha dem i en väska som ställs på golvet. Så för säkerhets skull förvaras mina på ett högt skåp.
Här pratar vi rejäl tyngd!

Till höger en väldigt känd och omtyckt munk.

Hela samlingen

5 kommentarer:

Hilde sa...

Vad många fina. Riktig kul att ha något inte alla har.
Kram

Gamla mamman sa...

Men wow, vilken samling! Och vad roligt med "riktiga" buddhor. Snäll mamma du har förresten!

Kramar

HOUSE of ADELA sa...

Men så jättefina!! Vad kul att ha så många;)

Kramar
Adela

Me and my life sa...

Vad många fina! Som andra sagt, kul att få ha några som inte alla andra har!

KRAM.

Anne sa...

Å så fina - hon lyckades verkligen med uppdraget!
Kram