lördag 24 mars 2012

Möten med Odd Molly

Vad glad jag är över att jag åkte! Kvällen innan var det stress och svordomar nämligen. Lyckades ragga upp en helt okänd tjej på stan som det visade sig också skulle till Odd Molly igår och som  stod i kontakt med de andra jag skulle möta upp. Hur stor är sannolikheten för det?
Inte bara vackra kläder utan också tjejer!

En sådan härlig karamell!

Det var kappan somförst gjorde att jag fick kontakt med denna härliga tjej.

Efter en underbar lunch (hälsotallrik kyckling på Café Kladdkakan rekommenderas) mötte vi upp resten av gänget som skulle till huvudkontoret.
Per var som vanligt charmig och tog sig tid att svara på frågor.

Runt om oss hängde höst- och vinterkollektionen men tyvärr får jag inte bjuda er på närmre bilder än så här. Det fanns några godbitar jag kommer spana efter och mössa och vantar ser jag fram emot!

Vilket underbart kontor!

Produktkedjan gicks igenom, intressant!

Lade märke till att personalen lyssnade uppmärksamt på varandra, det var fint att se.
Anna och Jennie (VD och vice VD) var väldigt sympatiska när de pratade med oss. De gav ett jordnära intryck och lyssnade på förslag. Så nu håller i alla fall jag tummarna för underklänningen... 
Produktchef Kristin var bra att lyssna på.

Charlotte som bjöd in.

När Per pratade om att de hamnat lite snett kände vi nog alla igen vad han pratade om. Det har ju uttryckts på flera håll - en önskan om att hitta tillbaka till Odd Mollys väsen, det speciella. Och han tog själv upp det som det både bloggats och skrivits om i tidningarna - att de tappade fotfästet lite och böjade jämföra sig med andra mer moderiktiga märken. Jag hoppas de lyckas hitta tillbaka!

Jag tycker Odd Molly bemötte oss väldigt fint och hymlade inte heller med att det kan vara jobbigt när något negativt haussas upp i bloggvärlden.

I mitt stilla sinne undrar jag vad de egentligen tycker om oss. En galen samling kvinnor som klär sig i liknande kläder, åker land och rike runt för att träffa likasinnade. Är vi lite muppiga?

Ja, då är jag väl en mupp. För jag hade en härlig dag som blev så mycket bättre än jag vågat hoppas på. Möten med Odd Molly kan ge så mycket!
Eftersom det var tidigt födelsedagskalas bjöds det både på skumpa och tårta. Mycket gott!

Och så fick vi den vackra fickspegeln med de fina orden:

Eller som Per sa: " Våga vara din särart!"

12 kommentarer:

Mollymera sa...

Jag sitter med ett stort leende på mina läppar!
Massor av kramar

Lingonberrie sa...

Så bra skrivet!

Kramar och tack för igår.
L

Anonym sa...

Vad det var härligt att träffa dig igen! Ja, visst var det lyckat allt! Kram Christine

Nena sa...

Jättebra genomgång! Kul att få höra lite vad som sas också! Hoppas de gör det till tradition att bjuda in er så här! Vi som är "muppar" lite vid sidan av kan ju också få vara med på ett hörn genom era redogörelser!
Kram

Maria Ikola sa...

Det här är SÅ FINT! COOLT! HÄRLIGT!

Önskar att jag nångång också kan vara där. Här. Där. Eller åtminstone en mupp! <3

Kramar från din nya läsare /ria

Minoo sa...

Bra recension :) Trevligt att mötas fina du. Kramar

Septemberflikka sa...

Bra skrivet! Nog fasen är vi muppiga!

Det var kul att ses igen.

kram

Titti08 sa...

En underbar dag....ser att jag mumsar tårta på en av dina bilder.
Kram Titti

Charlotte sa...

Så fint skrivit! Tack för ditt trevliga sällskap!
Kram från en annan Mupp

Unknown sa...

Bra skrivet! Och roligt att få träffa dig en gång till:) Och köp dig ett par Ash! Du kommer inte att ångra dig;) Kram

Anonym sa...

Så bra skrivet:)
Hoppas vi ses snart igen.
kram
elisabeth

Septemberflikka sa...

Om du gillar ärtigt ;-)

http://www.tradera.com/odd-molly-gron-varkappa-577-twill-smock-coat-stl-3-fin--auktion_163302_152415026

kram